Jempu jemput

Wahai kengkawan, sudi sudikanlah menjengok ke hobi kami yang mana kekadang barangan yang dimiliki di anggap sebagai sampah oleh sesetengah pihak. Namun bagi kami ianya Harta yang boleh di kongsi bersama tatkala kebanyakan darinya telah tiada atau hilang di telan zaman. Bukan niat untuk menunjuk-nunjuk sekadar ingin berkongsi hobi,pengalaman dan pandangan bersama..Layanzz

Sunday, July 25, 2010

Koleksi Majalah Filem Lama

Filem Malaysia June 1964 (50sen) P Ramlee &  Saloma 
Hari ni nak berkongsi koleksi majalah filem dan lagu lama. Kalau di tengokkan harga 50sen jer, tapi bagi zaman dulu dah kira mahal tu.Kebanyakan dari majalah tahun 60an.Kalau tak silap tahun 50an pun ada.Nanti ler aku cari lagi dalam gobok tu coz rasanya dah lebih 10 buku kami jual. Majalah filem ni ada yang di olah atau terbitkan oleh Allahyarham Tan Sri P.Ramlee sendiri. Asyik kalau di lihat layout dari segi  susunan gambar,iklan, poster dan ayat-ayat tertera dalam majalah ni..

 





 


8 comments:

  1. Buku macam Gila Gila, Ujang zaman dulu ada ke? Sedapm juga kalu boleh tengok. Snap photo lepas tu kasi letak dalam ni. Nak baca style kartun dulu.

    Saya jumpa buku Gila gila tahun 1990. Sedap, tebal, kartun pun berkualiti, dijual harga RM2.00. Ada pula banyak artikel satira (sinis + sindir menyindir) memang pedas. Katunis pula jenis erpengetahuan, ambik tau semua isu luar negara kasi letak dalam majalah.

    Kartunis leni macam kurang ambuk tahu pekembangan je. uh..

    ReplyDelete
  2. Ah.. kenapa nak komen pun kasi letak captcha? hehe.. leceh sikit aa

    ReplyDelete
  3. Abdul Aziz: Setengah kami beli dgn kawan kpunyaan arwah atuk nya. Lagi sikit tu kami cari merata.

    sophon: tak berapa minat sgt, tp klu ada nti sya upload ksi ltak komik tu ehh..

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Cuba hang tanya Finas...hari tu depa kata tengah carik majalah filem lama. Dengar khabar depa nak offer RM1k untuk satu majalah. Cuba ko call finas tanya...aku cuma bagi info aja..kalo betul rezeki hang le. Jangan lupa aku tau hehe

    ReplyDelete
  5. majalah ini utk dijual ke?
    brape ek?

    ReplyDelete
  6. Salam Hormat Sdr Mar Diatie, saya amat-amat berminat dgn segala koleksi Majalah-Majalah ini dan telah hantar personal email, jika saya boleh mendapatkan majalah-majalah ini dari pihak tuan/puan utk tujuan bahan rujukan dan kajian saya, besarlah harapan agar daat menghubungi saya di alamat email legendafilemmelayu@gmail.com atau legenda60an@gmail.com.

    Wassalam

    ReplyDelete
  7. saya peminat klasik latiffah omar. boleh tak scan properly full page gambar muka depan majallah yang ada foto dia dan email kesaya. saya sanggup bayar rm50.00 setiap image yang cantik dalam jpeg.

    separuh pembayaran boleh dibuat dahulu jika confirm.

    email saya, edlokfc@gmail.com

    ReplyDelete

Terimakasih di atas komen anda..Keep in touch.